Terug naar kantoor

De dag van Steven

Steven is SEA specialist op afdeling Traffic. Op deze afdeling houden ze zich niet bezig met het verkeer op de weg, maar met het online verkeer naar onze website! Hij vertelt je graag meer over hoe een dag in zijn week eruit ziet.

Wat doe je precies bij Medpets

Als SEA specialist duik ik volledig in de data van alle betaalde advertenties van Medpets. Hierbij verdiep ik mij bijvoorbeeld in wat advertenties kosten en wat we eraan verdienen. Natuurlijk zorg ik er samen met mijn team ook voor dat alle betaalde advertenties die we hebben opgezet ook op de juiste manier blijven draaien.

Hoe ziet een gemiddelde werkweek er uit?

Voor SEA is dat heel verschillend, want het hangt heel erg af van de data die we binnen krijgen. We werken natuurlijk met verschillende kanalen, zoals: Google Ads, Microsoft Bing, externe partijen, display campagnes en marketing. Per land krijgen we allerlei informatie binnen die we analyseren en waarop we vervolgens weer inspelen. Daarnaast lopen er ook allerlei losse projecten waarin we dingen uittesten en verbeteringen doorvoeren. Hierdoor is geen dag hetzelfde.

Met wie werk je veel samen?

Ik werk veel samen met team SEA onderling, maar ook binnen team apotheek wisselen we veel kennis uit. Bij elk van de categorie teams (voer, dagelijks, apotheek) sluit namelijk iemand van SEA aan. Samen met de SEO specialisten kijken we welke zoekvolumes zij zien en waar we op moeten inspelen. Ook de Assortiment specialisten zijn binnen mijn werk heel belangrijk. Wanneer ik in een bepaald land, bij een bepaald merk of bij een specifiek product een daling zie, dan moeten we ons hierin gaan verdiepen. Ligt het aan onze advertenties? Ligt het aan de voorraad? Of is de prijs misschien te hoog?

Een kleine impressie van mijn werkweek

Wat vind je het allerleukst aan jouw functie?

Voor mij is de diversiteit het leukst. Ik ben elke dag wel met iets anders bezig, al zijn al mijn dagen natuurlijk wel gevuld met data. Ook de samenwerking met collega’s vind ik ontzettend fijn. Wanneer iemand aangeeft dat iets niet goed loopt, gaan we samen uitzoeken waar dat aan kan liggen. Het antwoord hierop kan heel simpel zijn, wanneer bijvoorbeeld de voorraad op is, maar dit is zeker niet altijd het geval. Soms moeten we het tot in de puntjes uitzoeken en dan geeft het veel voldoening als we de oorzaak hebben gevonden. Het is helemaal leuk als je de stap neemt om iets nieuws uit te proberen en het dan ook goed uitpakt. Dat geeft dan echt een lekkere boost!

Waarom zou iedereen bij Medpets moeten willen werken?

De vrijheid. Ik heb eerder bij bedrijven gewerkt waar die er niet was. Als je dan met een nieuw idee kwam, werd er gezegd: ‘Leuk idee, maar dat gaan we niet doen.’ Hier is dat heel anders. Zo werken we momenteel met andere soorten campagnestructuren die bijvoorbeeld ook voor Google heel nieuw zijn en waar ze nog niet veel van weten. Daar ligt voor mij de kans om het initiatief te nemen en te zeggen: ‘Ik wil dit gaan uitzoeken en testen, zodat we problemen, die wij en zelfs Google ervaren, kunnen verhelpen.’ Dat is wel een heerlijke vrijheid en daarom vind ik het ook een fijne cultuur om in te werken. Iedereen is lekker open en gezellig met elkaar en zelfs de honden mogen mee naar kantoor.

Wat heb je geleerd tijdens jouw periode bij Medpets, tot nu toe?

Dat het fijn is dat alle lijntjes lekker kort zijn en dat bepaalde werkzaamheden niet lang hoeven te duren. Voorheen dacht ik, dat ik alles zelf moest uitzoeken en dat ik pas hulp kon vragen als ik het zelf niet kon oplossen. Ik heb nu wel geleerd dat je de kennis van je collega’s moet gebruiken, zodat je snel een antwoord hebt en door kan. Iedereen heeft zijn eigen specialisme, dus het zou zonde zijn als ik een uur doe over iets wat mijn collega binnen vijf minuten kan. Zo hoef ik geen tijd te besteden aan iets wat niet eens mijn taak is en werken we met zijn allen veel efficiënter!

Heb je nog vragen?

Neem contact met ons op!
vacatures@medpets.nl