De dag van Barbera
Barbera is al een aantal jaren werkzaam binnen het paraveterinaire team van Medpets. Iedere werkdag biedt een mooie afwisseling tussen klantcontact en het creëren van verschillende soorten content. Hierbij komt haar kennis uit de praktijk erg goed van pas!
Wat doe je precies bij Medpets
De officiële titel voor mijn functie is paraveterinair contentbeheerder. Een groot deel van mijn werk is dus het schrijven van content. Dit is met name de medische content, zoals de teksten bij supplementen en dieetvoedingen. Nieuwe producten worden aangemaakt, reeds aangemaakte producten worden gecontroleerd en we schrijven ook blogs waarin we mensen bijvoorbeeld advies geven over de toepassing van producten. Daarnaast is klantenservice een groot deel van mijn werk. Mensen kunnen hun vragen stellen via de mail, whatsapp of de chat, maar we zijn ook telefonisch bereikbaar. Verder hebben we binnen Medpets verschillende categorieteams (voer, dagelijks en apotheek). Deze teams zijn verantwoordelijk voor de verschillende categorieën binnen ons bedrijf. In mijn geval is dat team apotheek. We bespreken in wekelijkse meetings de successen en verbeterpunten en ik plan daarnaast de weekacties in.
Hoe ziet een gemiddelde werkweek er uit?
Er zijn onderdelen die iedere week vast terugkomen. Maandagen staan vooral in het teken van de categorieteams. We blikken met elkaar terug op afgelopen week en stellen doelen voor de week die komen gaat. Verder hebben we binnen het veterinaire team een vaste verdeling voor de klantenservice. Dinsdagmiddag en woensdag is het mijn beurt om de mensen te helpen bij al hun vragen. Wanneer ik iets moet navragen bij een leverancier of wil overleggen met een andere collega, kan ik op donderdag nog terugkomen op openstaande vragen van dinsdag en woensdag. Op vrijdag ben ik altijd vrij. De rest van de week wordt gevuld met het aanmaken van nieuwe producten, het schrijven van blogs en natuurlijk met het knuffelen van kantoorhonden!
Met wie werk je veel samen?
Met best veel mensen eigenlijk. Binnen het veterinaire team hebben we vaak overleg over complexere vragen van klanten. Ook met de andere collega’s van team content en met de mensen uit mijn categorieteam apotheek heb ik veel overleg. Binnen alle categorieteams zijn namelijk verschillende specialismes aanwezig en we maken graag gebruik van elkaars kennis. Tot slot heb ik veel contact met collega’s van de klantenservice, wanneer ze bijvoorbeeld vragen krijgen over bepaalde producten en het gebruik ervan. Wij van team veterinair hebben daarnaast een soort controlerende functie binnen het bedrijf, zodat er bijvoorbeeld geen foto wordt geplaatst van een verkeerd ras in een hondenjas.
Wat vind je het allerleukst aan jouw functie?
De veelzijdigheid vind ik fijn. Ondanks dat ik niet in de praktijk meer werkzaam ben, ben ik nog steeds met mijn vak bezig. Sinds ik hier ben gaan werken, heb ik veel meer geleerd over de alternatieve manier van problemen aanpakken. Dat stukje is heel interessant en ik krijg veel ruimte om mezelf op dit vlak te ontwikkelen in de vorm van cursussen.
Waarom zou iedereen bij Medpets moeten willen werken?
Mensen moeten niks, maar het is leuk om hier te werken. Het is afwisselend, met gezellige collega’s en kantoorhonden om lekker mee te knuffelen.
Wat heb je geleerd in jouw periode bij Medpets tot nu toe?
Vanuit de opleiding krijg je niet mee dat er ook andere manieren zijn om een aandoening aan te pakken. Over deze alternatieve kant heb ik veel bijgeleerd en in het bijzonder over dermatologie. Zo hebben we binnen het veterinaire team allemaal onze eigen voorkeuren voor bepaalde vakgebieden.